De Briefing

  • Promospot & web-animaties

  • Klant: De Bemanning (Brouwerij Het Anker)

  • Doel: Overtuigen, Brand Awareness

  • Platform: Website & Social media

Batteliek

De wederopstanding van een icoon in de wijk Battel: 
De Sint-Jozefkerk in Mechelen kreeg een tweede leven. Waar vroeger wierook en gebeden de ruimte vulden, staan nu bier, food en gezelligheid centraal. De Batteliek, een nieuw horecaconcept van Brouwerij Het Anker, moet een waar heiligdom worden voor devote bierliefhebbers en foodies. Met een eigen microbrouwerij, -stokerij en limonaderij wordt het dé ontmoetingsplaats voor de wijk Battel en daarbuiten.

Het Mechelse grafisch bureau De Bemanning ontwierp de branding voor dit unieke project en liet het aan Stormbrein om deze tot leven brengen.

De Aanpak

De Bemanning ontwierp een wonderlijke fantasierijke wereld, bevolkt door surrealistische figuren in een stijl die doet denken aan 19e-eeuwse gravures. Deze stijl leende zich uitstekend voor animatie met een papier-snit en stop motion gevoel.

Het was cruciaal om de huisstijl consistent door te voeren in de hele film, met aandacht voor kleurgebruik, lijndiktes en lettertypes. De animatie van de personages moest niet te komisch of cartoonesque zijn, maar op de juise manier aansluiten bij de mysterieuze sfeer van de gravures.

Binnenin kreeg de Batteliek een industriële look. De leidingen die naar en van de brouwapparatuur lopen, vormen een visuele leidraad door het interieur. Deze leidende lijn wordt ook gebruikt in de animatie, die je moeiteloos naar alle essentiële informatie gidst. 

Een geslaagde samenwerking. Daar drinken we er eentje op. Schol!

Ook de smaak te pakken? Laat je branding sprankelen met animatie!

  • 2D Animatie

  • Sound Design

  • Finaal Opleveren

Previous
Previous

Ons Buurtverhaal

Next
Next

Waterwinners