De Briefing

  • Animaties Interactieve Schermen

  • Klant: De Bemanning, Speelgoedmuseum Mechelen

  • Doel: Interactiviteit, Beleving

  • Platform: Digitale dragers museum

Speelgoedmuseum Mechelen

In het najaar van 2024 verhuisde Speelgoedmuseum Mechelen naar een nieuwe locatie, en dat was het perfecte moment om het museumconcept een flinke upgrade te geven. Geen standaard speelgoedmuseum, maar een écht “speel goed museum”, boordevol interactiviteit! Grafisch bureau De Bemanning zag dit als de ideale kans om de huisstijl een flinke speelse make-over te geven. En ja, animaties mochten natuurlijk niet ontbreken dus Stormbrein stapt als trouwe partner van De Bemanning graag mee aan boord.

De Aanpak

De nieuwe huisstijl die De Bemanning creëerde, was een ware speeltuin voor Stormbrein. Het voelde bijna als weer even kind zijn, terwijl de kleurrijke figuurtjes tot leven werden gebracht.

Elke illustratie beeld een spel uit, waarbij speelgoed soms letterlijk tot leven komt met knipperende oogjes en een flinke dosis karakter.

Deze vrolijke animaties zijn overal te vinden op de interactieve schermen doorheen het museum. Bezoekers scannen hun polsbandje aan het scherm en krijgen meteen uitleg over tal van interactieve opdrachten. Zo worden ze niet alleen visueel geprikkeld, maar uitgedaagd om mee te spelen, te ontdekken en het museum op hun eigen speelse manier te beleven.

Heeft jouw merk ook een huisstijl om mee te spelen?

Next
Next

Meld je aan