De Briefing

  • Lanceringsfilm rebranding

  • Klant: LIGO

  • Doel: Informeren & Enthousiasmeren

  • Platform: Interne Communicatie & Social Media

Ligo

In Vlaanderen is 1 op de 7 volwassenen laaggeletterd. Een sollicitatiebrief schrijven, een uurrooster begrijpen, schoolfacturen ontcijferen of online bankieren is dan een hele uitdaging.

Gelukkig kunnen ze terecht bij de 13 Centra voor Basiseducatie. Maar die 13 centra hadden stuk voor stuk een andere naam en een ander logo.
Dat maakt het er niet bepaald eenvoudiger op. Hoog tijd dus om daar iets aan te doen.

Communicatiebureau RCA nam de volledige branding onder handen en bedacht een nieuwe slimme naam: Ligo.
Dat is Esperanto voor “verbinden”…

De Aanpak

Samen met befaamd Antwerps grafisch vormgever Rob Marcelis ging ik met de nieuwe huisstijl aan de slag om een korte lanceringsvideo te maken voor alle medewerkers.
Op de tonen van wat lekkere jazz konden ze zo ontdekken waar Ligo voor staat en hoe het nieuwe merk voor meer verbinding zorgt.

Een keertje iets anders dan een powerpoint bij je volgende presentatie?

  • Briefing & Concept

  • Storytelling, Script & Copywriting

  • Art Direction

  • Design & Illustration

  • Storyboard

  • Animatic

  • 2D Animatie

  • Sound Design

  • Finaal Opleveren

Previous
Previous

Doe Es Genk

Next
Next

Hoe metaalafval recycleren